22 Haziran 2016 Çarşamba

bu zamana kadar yazdığım hiçbir şeyi okumadıysanız bile bunu okuyun

bilmem kaç adet milyonluk eşşeğin bir topun peşinden koşturması gündemimizi meşgul etmekte ve sikko "zaferler" ile "milli duygularımız" kabarmaktayken gelin size bir şeyden bahsedeyim.

yakın çevremdeki arkadaşlarım bilirler, benim litvanya'da yaşayan bir arkadaşım var. ismini vermeyeceğim -bilen biliyor zaten-, ancak geçenlerde aramızda geçen bir konuşmayı yazının devamında sizlere anlatacağım. zaten ben leb demeden leblebiyi siz anlayacaksınız.

bu arkadaşımın, birkaç ay evvel ilk evladı oldu. askerde de olduğumdan çok konuşamamıştık, ancak geçen babalar gününde fırsat bulduk, sohbete başladık.

laf arasında şakayla karışık "aşılarını yaptırdınız mı?" diye sordum. "zamanı geldikçe sağlık muayenelerini yaptırıyoruz." dedi ve ekledi: "yalnız ben böyle sağlık sistemini sikerim."

şimdi tabi insanın aklına ilk olarak litvanya'nın küçük bir avrupa ülkesi olduğu ve kendince sıkıntıları olabileceği geliyor. olumsuz bir durum var diye düşünüp ben bir şey diyemedim, ancak arkadaşım aynen şunları anlatmaya başladı:

"29 cent aldılar sadece bir kere, kayıt ücreti. ondan sonra her şey ücretsiz. eve doktor falan geliyor kontrol ediyor. hastanedeysen özel odada kalıyorsun, yemek içmek dahil hiçbir şey ödemiyorsun. böyle sağlık sistemi mi olur lan, 29 cent aq. ben çıkardım 30 euro verdim, "yok cent" diyor kadın. sik kadar devlet bu imkanı nasıl sağlıyor?"

meğer benim dallama arkadaşım, şaşkınlıktan sövüyormuş. e bunu duyunca "nihayetinde avrupa ülkesi" diye geçti aklımdan. "eğitimini bir de gör sen" deyiverdim. onu da kısmen görmüş, şunları söyledi:

"gördüm bile. mesela okul servisi nerede olursan ol senin çocuğunu alıp getirip götürmek zorunda ve ücretsiz. yine vay aq dedim..."

ben de tam "vay aq" diyecektim ki lafı ağzıma tıktı bir de şunları anlattı:

"o değil de bi de maaş bağladılar bana baba parası. yattığım yerden bir sene boyunca aynı maaşımı alıcam. sen yeter ki çocuğunla ilgilen ben sana bakıcam diyor devlet."

bunun üzerine küfrettim "siktir git" falan dedim, "gidicem zaten irlanda'yı düşünüyorum" dedi yavşak. öhöm neyse orası önemli değil.

henüz hayatında yurt dışına çıkmamış biri olarak, bunları size niye anlattım? açıkçası bilmiyorum.

ancak bazılarına bu yazıyı gösterip "bu adam niye böyle bir şey yazmış" diye soracak olursanız muhtemelen şıppadanak konuyu çözüp benim "vatan haini, paralel, zerdüşt bir üst akıl piyonu, faiz lobisi destekçisi çapulcu" olduğumu falan söyleyip "içinde yaşadığım toplumun hassassiyetlerine saygısız bir şerefsiz" olduğumu iddia edecektir.

belki de tam da bu yüzden yazmışımdır bu yazıyı.

1 yorum :